به نیاز ایران خوش آمدید

تبلیغات تضمینی قالیشویی

معرفی کانال قالیشویی

با ما همراه باشید تا مطالب جامع و کاملی را درخصوص کانال قالیشویی در اختیار شما قرار دهیم.

انواع دارکشی فرش

گاهی اوقات در حین بافت، کناره های فرش دچار کجی، برآمدگی و تورفتگی های کوچکی می شود که جهت اصلاح این نقص پیش آمده، عملیات دارکشی روی فرش اعمال میگردد. البته بایستی متذکر شد که این عمل در مورد نواقص بزرگ امکان پذیر نیست زیرا بعد از مدتی مجدداً به حالت قبلی خود برمی گردد. در ادامه کانال قالیشویی لازم است به انواع دارکشی فرش اشاره کنیم:

1) روش لولایی

روش کار چنین است که تخته ای چوبی را فراهم می کنند و فرش را بر روی آن پهن می نمایند، سپس به منظور ایجاد حالت کشسانی بیشتر، آن را مرطوب کرده و پس از مشخص کردن ابعاد صحیح فرش توسط فرد متخصص چنگک های مخصوص کناره ی فرش را به اطراف می کشند تا فرش به فرم قالب اصلی خود برسد. در مرحله ی بعد به وسیله ی میخ به تخت محکم می کنند و این کار را تا سه روز ادامه می دهند. آنگاه میخ ها را جدا کرده و اگر در این روش محل میخ ها نمایان باشد به وسیله قلاب رفو میکنند. این شیوه را شما میتوانید در کانال قالیشویی های معتبر مشاهده نماید.

2) دارکشی پرسی

در این روش از دستگاه دارکشی فلزی استفاده می نمایند و از طریق پایه های قابل تنظیم، فرش را به حالت عمودی در آن قرار میدهند و به این ترتیب عملیات دارکشی انجام میگردد.

3) دارکشی قلاب کش

در این شیوه فرشهای دارای سرچله را دسته بندی می کنند و بر مبنای دسته روی خواب فرش برمیگردانند. سپس میلگرد فلزی به نام سیخو بین آنها قرار گرفته و دسته های زوج و همچنین فرد روی آن گره میخورد.

مواردی که در دارکشی فرش بایستی رعایت نمایم

§ فرش را بیش از اندازه نکشید زیرا این امر سبب پارگی و همچنین باز شدن تارو پود آن میشود.

§ کشش فرش را مرحله ای و با میزان زمان تعیین شده بکشید.

§ به منظور بالا بردن کشسانی، بخار آب و همچنین اتو موارد مناسبی هستند که در دارکشی فرش بایستی رعایت نمایم.

§ میخ هایی را بکار ببرید که علاوه بر ظرافت، ریز نیز باشند و بعد از خروج از فرش دچار آسیب دیدگی به فرش نشوند.

قالیشویی معتبر ضمن کسب تجربه ی فراوان در امر چله کشی فرش دستباف به شما این اطمینان را میدهد که در اسرع وقت و با بهترین نتیجه فرش شما را میزان و مرتب تحویلتان دهد. جهت دریافت اطمینان بیشتر از فعالیت شما با مراجعه به کانال قالیشویی میتوانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نماید. بایستی خاطرنشان شویم که تمامی فرش های دستباف دچار نقص و یا کجی نمیشوند و در برخی از موارد مخصوصا در مواردی که بافنده ی فرش کم تجربه باشد این اتفاق رخ می دهد.

 

دلایل کجی و کاستی فرش

برخی از کانال قالیشویی های معتبر در خصوص دلایلی که سبب کجی و یا کاستی فرش میشوند موارد زیر را عنوان کرده است که شامل:

· نقص دستگاه قالی بافی و عدم توجه به رفع آن

· به کار بردن نخ و مواد اولیه ی بی کیفیت و ناسالم

· نا هماهنگ یا کم و زیاد شانه زدن قالی

· چله کشی غیر حرفه ای و نامناسب

· عدم تجربه ی کافی یا بی دقتی در بافت فرش

تبلیغات تضمینی قالیشویی

در این کانال قالیشویی می توانید تبلیغات تضمینی قالیشویی داشته باشید. حال اگر قصد دارید تبلیغاتی برای قالیشویی خود انجام دهید می توانید به این کانال سر بزنید و یا اینکه اگر به دنبال یک قالیشویی معتبر هستید، قالیشویی مورد نظر را از این کانال بیابید.