به نیاز ایران خوش آمدید

توضیحاتی در مورد جراحی رینوپلاستی بینی استخوانی

جراحی رینوپلاستی بینی استخوانی

قبل از این که در مورد جراحی رینوپلاستی بینی استخوانی صحبت کنیم توضیح کوتاهی در مورد رینوپلاستی بینی استخوانی خواهیم داد. رینوپلاستی بینی استخوانی به دو روش می تواند انجام گیرد، جراحی یا غیر جراحی. به طور کلی بینی در چهار حالت وجود دارد که این چهار حالت عبارتند از گوشتی، استخوانی، نیمه استخوانی و نیمه گوشتی. پزشک جراح پس از معاینه ی بیمار نوع بینی را تشخیص داده و روش مناسب برای جراحی را انتخاب می کند. بینی استخوانی داری یک استخوان محکم با پوست نازک است. افراد داری بینی استخوانی اغلب دارای قوز بینی هستند. رینو پلاستی بینی استخوانی بدون جراحی زمانی انجام می شود که فرد تمایل دارد تغییرات جزئی روی بینی خود ایجاد نماید. به طور مثال فقط در صدد از بین بردن قوز بینی خود می باشد. اما اگر شخص تمایل به ایجاد تغییرات کلی در بینی خود داشته باشد باید حتما از جراحی رینوپلاستی بینی استخوانی استفاده کند. جراحی هایی که برای بهبود فرایند تنفس انجام می شوند در این گروه قرار می گیرند. جراحی رینوپلاستی نیز با توجه به درصد تغییراتی که قرار است اعمال شود می تواند به دو صورت باز یا بسته برای بیمار انجام گیرد. جراحی باز برای ایجاد تغییرات کلی و اساسی انجام می گیرد در حالی که جراحی بسته برای تغییرات جزئی انجام می شود.

آشنایی با حس بویایی

بویایی یکی از پنج حس موجود در انسان می باشد. انسان به کمک حس بویایی می تواند بوها و رایحه های مختلف را تشخیص دهد. در صورت اختلال در حس بویایی ما شاهد ایجاد اختلال در حس چشایی نیز خواهیم بود زیرا این دو حس به یکدیگر نزدیک هستند. فرایند درک بو در مغز و توسط عصبی به نام عصب بویایی انجام می شود. عصب بویایی یکی از دوازده عصب مغزی می باشد. این عصب هسته ندارد و دارای یک مسیر تقریبا کوتاه در عصب مرکزی است. گیرنده های حس بویایی در مخاط بویایی که در بینی انسان قرار دارد وجود دارند. گیرنده های بویایی نسبت به بوهای مختلف عکس العمل های متفاوتی نشان می دهند. بیماری مربوط به این حس در انسان را با نام کربویی یا آنوسمی می شناسند. این بیماری در میان افراد مسن تقریبا رایج می باشد. بروز بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی و یا تورم سینوس ها نیز می تواند منجر به بروز آنوسمی گردد.

فرم مناسب برای جراحی بینی مردان

یکی از مهمترین نکات در جراحی بینی مردان توجه به این نکته است که همواره مردانگی صورت آن ها حفظ شود. برخی مطالعات صورت گرفته نشان می دهد به طور طبیعی بینی مردان تقریبا ده درصد از بینی زنان بزرگتر است بنابراین در صورت جراحی بینی باید به این نکته توجه داشته باشیم. با توجه به فیزیولوژی بدن انسان چهره ی مردان باید مخروطی شکل باشد. نوک بینی در مردان به ظرافت نوک بینی در زنان نیست به همین دلیل در صورت انجام جراحی بینی بر روی صورت یک مرد نباید زاویه ی چرخش نوک بینی به قدری باشد که صورت مرد را از حالت مخروطی و طبیعی خود خارج کرده و شبیه به یک صورت زنانه و ظریف نماید. نوک بینی سربالا برای مردان  به راحتی زیبایی آن ها را نقض می کند. بینی مناسب برای صورت یک مرد باید کمی درشت تر از بینی زنان بوده و همچنین دارای یک تیغه ی بلندتر و قالبی پهن تر می باشد. وسط بینی مردان باید نسبت به سایر قسمت های بینی کمی پهن تر به نظر برسد.